Bakslag

Var till sjukgymnasten igår och fick domen att jag var sämre i axeln nu än sist jag var där. Han trodde jag fått "frusen skuldra". Men han ville att jag röntgar axeln igen för att utesluta att den där lilla sprickan jag hade inte var orsaken. Att den inte läkt som den ska.
Men det var absoulut inte mitt fel om det är frusen skuldra.
Jag har tränat som jag ska.
Jag fick ett brev med mej  som jag var till Hälsocentralen med. Att jag måste röntgas snarast.
Googlade när jag kom hem och fick reda på att man kan få trumatisk frusen skuldra vid våld mot axeln. Så han hade rätt i att det var inte mitt fel, tex att jag tränat fel/för lite.
Invänta röntgen nu och sedan om man ska vidta någon åtgärd...
"Prognosen är god. Frusen axel självläker oftast inom 5-26 månader."
God??? 2 år!!
Men man kan även behandla, antingen med kortisonsprutor eller narkos: man blir nedsövd och de "vevar" igång axeln. Hua vad hemskt bägge lät.
.
Jag som hade hoppats att det här snart skulle vara bra.... Suck.........
.
/L


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0