Älgjakt

Nu är det första året som jag inte jagar älg sen jag tog jägarexamen.
Dels så hade jag inte så stor lust, för varje år så skjuter jag upp att skjuta mej godkänd på pappälgen. Jag klarar inte av pressen när det står en massa " duktiga" gubbar där och lilla jag. Så i sista minuten får jag fixa till det med nån som kan följa med och godkänna mej.
Sen blir det dyrt när Tomas jagar igen och kött får vi ju där.
Och sista anledningen är min axel som inte är okej. Jag klarar inte av att hålla upp bössan och skjuta. Och då går det ju inte.
Men jag saknar de tidiga ruggiga morgnarna i skogen. När man får hälla upp sin första kopp kaffe och äta den färdigbredda mackan. Och spänningen när det är älg på g. Och sen när alla samlas igen och grillar korv.
Det är nåt speciellt.
Jag ska följa med tomas sen nån dag, så jag får lite känsla :)

Idag har jag sällskap på jobbet av vår lilla älghund. Nästa år får hon vara med i skogen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0