Kalas i Vida

Alex var bjuden på kalas till Emma och det skulle hållas i årsunda på en gård med hästar och lite andra djur.
Förvånad var jag att Alex var så taggad. Djur är ju inte hans största intresse direkt.

Självklart skulle barnen få rida, alla ville utom Alex. Hästar är läskiga.
Jag hjälpte till att leda en av hästarna. Den lilla shettisen Samantha ( om jag minns namnet rätt). Hon var röd på mulen efter att stått och kliat sej mot ladväggen.

Shettisfölen var så otroligt söta. Synd att jag inte fick med dem på kort :)

Barnen fick korv och glass och naturligtvis var det skattjakt efter godispåsen.

Fick en mysig bild på Alex och Elin som kurade med stallkatten.

Ingalill har ju sin häst Moriz står där så då lära jag ju hälsa på honom. Den stora hästen bland småttingarna. Han såg ut att trivas jättebra!

Eftersom jag är bekant med gården sedan förut tyckte jag att det var kul och se hur mycket som har förändrats. Det har verkligen blivit fint där efter all rust.

Jag tyckte att getterna var skitfrän. Såg ut som små hippiesar. Skulle nästan vilja ha en själv. Om det inte var för pälsen i rumpan. Där var dom väldigt orena :)

Och sen ville ju alla barnen ha en varsin autograf av Johanna som äger gården eftersom hon varit med på tv.
Och min son kläcker ur sej skriv "Alex är snygg" och det gör hon ju naturligtvis då. Alla brister ut i skratt då.

Det var ett lyckat kalas! Tror alla var nöjda, både barn och föräldrar :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0