Migrän

Jag brukar kunna få migrän eller migränkänningar 1-2 ggr om året.
Vet inte vad det är som utlöser det.
Men i morse fick jag känningar.
Jag har lärt mej känna igen det första tecknet ganska snabbt och på så vis mota bort den innan den bryter ut ordentligt.
.
Som första tecken är att jag börjar se konstigt. Tittar jag på en text så försvinner första delen av ordet. Tittar jag på ett helt stycke text är det näst intill omöjligt att läsa för vissa bokstäver finns inte och allt flyter ihop.
Det skulle även kunna beskrivas som att man har tittat in i en glödlampa och sen ska försöka se normalt. Det brukar försvinna efter en stund, men det här försvinner inte.

.

Jag har lärt mej att om jag tar ett par vanliga värktabletter direkt, snabbt som attan. Så hinner det inte bryta ut i omänsklig huvudvärk.
Efter ett par timmar så är jag ganska normal igen.


.

Jag kommer ihåg för ett par år sedan, då var jag på väg ut på morgonen för att mjölka och hann inte reflektera över att det var migrän på g och tog tabletterna för sent.
Då blev jag sängliggandes och sov hela dan. Morgonen efter kändes det som jag var bakis.
.
Första gången det hände mej gick jag i femman eller sexan, vi hade varit i jympasalen och tränat inför lucia. Så då kanske det var sexan iallafall, eftersom det var sexorna på skolan som hade lucia..
Sen har det hänt nåra enstaka gånger i tonåren.
.
Det är inte skoj iallafall.
P&K L


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0