Fredag-trettondag jul

Hej och hå!
Sovit som en kratta i natt. Först somnade jag jättetidigt, sövd av de två glasen rödvin jag drack igår kväll :)
Sedan vaknade jag flera gånger i natt. Först hörde jag en bil komma in på gården och kunde naturligtvis inte låta bli att gå upp och kika.
Men det var bara Peter i lagårn som som vanligt glömt att ändra larmet från sej själv... Själv är man ju jättenoga
med det för man vill inte bli störd i onödan :D
,
Sedan när jag precis höll på att sjunka in i drömmarnas värld igen så drömde jag lite konstigt eller vad man ska säga.
Jag stod och tittade på en spegel som hängde på en vägg med brunblommiga tapeter. Spegeln hade en ram av guld med typ nå krussiduller på. Ungefär en sådan som Linda och Clarence har i hallen fast mycket mindre.
Först får jag se att det blir som en skugga i spegeln, att något närmar sej och helt plötsligt dyker Maggi upp i spegeln. Maggi, min svärmor dog på nyårsdagen 2008.
Hon såg så himla fin ut. Hon var brunbränd och fräsch med sitt ljusa slingade hår. Ett glatt leende spred den värme som man kommer ihåg sen förut. Hon hade en gråmelerad tröja på sej. Resten vet jag inte för det var bara som ett porträtt jag såg i spegeln, från axlarna och uppåt liksom.

Sedan vaknade jag med ett ryck och var på någotvis lite rädd. Så jag försökte krypa nära Tomas för att hålla om honom eller han mej, men han låg så himla konstigt så det blev inte nå bra.
Sen somnade jag väl om igen och drömde bara sådant som man inte kommer ihåg ett skvatt av sedan....
,
Har varit till stallet på fm. Lyckades få Evelina att sitta upp på Glorius iaf. Hon är lite rädd för honom. Men hoppas det ger med sej. Han har blivit mycket lugnare och är mindre nojig för saker och ting nu. Och mer lättövertalad.
Ska nog försöka åka upp en sväng i morgon också.
,
Väntar på att gubben ska komma hem från skogen nu. Sen ska vi iväg till Frida och Lasse på Tacos. Och så erbjöd hon sej att hämta oss. Så det kanske blir ett glas vin eller två ikväll också ;)
,
P&K L


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0