Lektion

I måndags hade jag och L-M bokat lektion för en tjej som heter Irene på anläggningen här i Jäderfors. Vi hade fått låna Annikas transport, så vi lastade hästarna. Rajen min krånglade lite, men det gick bra tillslut.
Jag var nog lite nervös, blir det när jag ska göra nya saker..
Vi hade ingen aning om hur det såg ut där heller. Men vi lastade av efter lite olovlig körning :O
Jag fick ta första timmen och det var fullt fokus på att få min häst lugn och koncentrerad. Och det gick bra! Min simultankapacitet är väl inte alltid den bästa. Många saker att hålla reda på samtidigt. Som att andas ;)
Tillslut var han så koncentrerad på mej att han stannade precis på min utandning. När jag ville göra halt. Det var en härlig känsla att få den kopplingen med hästen.
Vi har ju mest lufsat runt i skogen innan.
Sedan var det L-M och Charlie som fick slita på nästa timme. Och då passade vi på att öva lite själva på andra delen av den gigantiska ridbanan.
Vi var nog rätt mör allihop när vi kom hem. Lär erkänna att jag hade lite träningsvärk i benen dan efter.
På måndag är det dags igen.



Kommentarer
Emelie Andersson

Hej, fin blogg!
Jag har gjort en video till min bästavän som fyller 14 år idag! Vore kul om du ville kolla på den, isåfall finns den här: http://emelieanderssons.devote.se/blogs/21875975/grattis-baestaste-du-.htm#WriteComment !
Om du inte vill ha såna här kommentarer så ber jag om ursäkt haha, ha en bra dag :)

2012-09-09 @ 14:12:45
URL: http://emelieanderssons.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0