Dagens bästa

Tomas farfar Göte hade problem med ögat och skulle ringa HC från telefon i Lagårn. Det var så krångligt med mobiltelefonen. Men han kom ut och muttra nåt om att han skulle ta det senare för det var då så svårt med allt som skulle knappas in...
Sen såg jag att han stod och pratade med våran veterinär som precis kommit för att behandla en ko och avhorna lite kalvar.
Sen fick jag höra av vet att han hade haft i en penecelinsalva som är till för spenarna på korna i ögat på Göte.
Så vi hoppas farfar Göte blir bra nu :)
Jag vet att jag har behandlat nån kalv med ögoninflammation med sådan salva, så det funkar säkert på gubbar också.
Vet berätta även att om han hade diarré, så hade han nå pulver för hundar och katter som han blandade i yoghurt och drack. Sen var han bra :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0