Annonser...

Vad är det med folk som svarar på annonser via mejl. Skickar en förfrågan om den finns kvar och sedan när jag svarat så är det dött. Inte ett ljud. Kan man inte bara svara att man inte är intresserad längre?
Men har man inte hört något inom ett dygn så är dom väl inte det....
Cykeln finns kvar än på Blocket !!

Igår så hittatde jag på en annons på en häst för en billig peng, enligt annonsen så var det i Kungsgården, Nära och bra tänkte jag. Man kan ju åka och titta iallafall...
Jag var lite misstänksam på priset eftersom det var en frieser och dom är INTE billiga.
Jag skickade ett mejl och fick svar ganska så på engång.
Där stod beskrivning om hästen osv. Men jag reagerade på att det var så konstigt skrivet. Fick inte ihop vissa bitar.
Jag svarde vad jag hade att erbjuda osv.
Nästa svar var att den som hade hästen bodde i London, satt i rullstol, trodde inte på att sälja djur så jag skulle få hästen gratis mot frakten till Sverige!
Det lät ju som att hästen skulle få det helt fantastiskt hemma hos mej.
Jo men Tjena! Där blev det tvärstopp. Det jag såg framför mej om jag skulle ge mej in att köpa en osedd häst från London var att jag max skulle få en tegelsten hemskickad...


Men jag svarde och talade om att det var inget för mej då jag vill se hästen först... Fick faktiskt svar på det också. Ett tack och lycka till att hitta en i närheten...
Varför det var så konstigt skrivet berodde ju naturligtvis på google translate :)
Men visst är dom fina?



Nån dag hittar jag rätt häst för mej, det ska inte vara ett impulsköp.
Vi måste funka ihop. Jag måste gilla hästen och den ska visa att den gillar mej.
Ungefär som Ingalills häst Patrik, han kom fram till mej direkt och sedan följde han mej vart jag än gick... Helmysig kille! :)
Tack & hej, leverpastej /L


Kommentarer
frida

Hej

Mia som klipper mig har ju såna hästar...du kan ju alltid dubbelkolla med henne om hon vet något om den som du hitta....:) kan ju tänkas att hon har kontakter åt någe håll liksom...;P

kraaam

2011-05-22 @ 20:10:11
Anonym

Jo jag vet, men nu är annonsen borta... Tror att det var lurendrejeri :) Skiter i det ;)



/L

2011-05-23 @ 07:54:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0