Karlstad & Göteborg

Söndag:
Ja vi kom ner till Karlstad ganska sent på lör kväll. Söndagen regnade det halva dan. Vi var till ett köpcentra och letade brallor till Lina. Hon kom på att hon inte packat ned några, för hon trodde det skulle vara varmt och soligt hela semestern. Jag skulle kolla hennes packning, men i stressen att hinna iväg i skaplig tid så glömde jag det. Men det resulterade iaf i ett par nya jeans :)
Vi var ut på en udde i Värnern och kikade lite. Det blåste smådjävlar kan man lugnt säga.
En tur på minigolfbanan i Skoghall, Hole in one!!
Jag höll på att frysa ihjäl. Skulle behövt vantar! I slutet på juli!
Fan vad mycket äckliga sniglar det var där. Lina räknade till 70 st mellan två golfbanor.
Hemma hos Anderssons fick vi en lektion i hur man mördar en mördarsnigel: man häller ett enormt lass salt på dom. Dagen efter är det bara en liten slemhög kvar!
Deras saltkonto var lite högt just nu :)

Måndag:

Universeum
Efter ett par varv i Göteborg hittade vi en parkering för att ställa oss i kö in till Universeum, för att trängas med alla andra som också var där. Det var interssant att gå där och titta...




Måste ju testa hur en raket-toa funkar :)
I regskogen var det blött och klibbigt. Det sprang apor överallt och röda pippifåglar traskade omkring.

Fiskar fanns det gott om...
Mitt emot låg Gothia Towers med sina berömda räkmackor. Vi hade räknat med ett besök där. Men eftersom det låg på våning 23 och vi har en dotter som vägrar åka hiss. Så hoppade vi den biten. Vi fick åka upp utan henne om vi ville, sa hon. Men vilken förälder gör så mot sitt barn? :) Inte vi iaf...
Stod i entren, byggd av lego...

Tisdag:
Liseberg för hela slanten.
Vi hade bara iphonarna att knäppa kort med. Och inte blev det så många kort heller.
Flum-Riden blev sonens favvo. Och dottern tyckte nog bäst om Lisebergsbanan..
Jag lyckades få med T på Uppskjutet. Jäklar i min låda vilket sug det var.. Det kändes som det aldrig tog stopp heller. Och när det väl tog stopp så var det full fart ner också Tjoho! Och sen kom jag på mej själv att jag hade ju blundat halva vägen upp. Jaja...
Vår nya familjemedlem: Mr Jalapêno.

Ingen vinst dock. Barnen fick den av en kille när vi åkte Kållerado. Vi satt i samma flotte och han ville inte släpa runt på den. Och det förstår jag. För ingen av barnen ville heller släpa runt på han sen. Men vi löste det också. 15:- och han fick bo i garderoben tills vi var klar :)

Onsdag:


Frukostdags innan hemfärd...
Dottern biter ihop under hissfärden. En våning....
Coola pappan....
...och coola mamman.
Så roligt har man på matrasten efter vägen....
Alla nöjda och glada!
Vi tackar Fredrik och Mathilda för lånet av bästaste saaben.
Och Stefan för att han matat katten.
Och Linda för att hon kollat till katten och tagit in posten.

Kram L


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0