Sköna Hälsingland

På fredag kväll åkte jag alldeles allena till Hälsingland.
Linda och Anna hade åkt tidigare på dan till Lindas svärmor. Så när jag klev innanför dörren åkte en rykande skaldjurspaj ut ur ugnen och jag blev serverad ett glas rött. Härligt det!
Vi åt gott, drack vin och pratade till tolvsnåret, sen var vi för trötta.
Jag sov som en klubbad säl, jag som annars har svårt att sova på nya ställen.
Dagen efter var det ett besök på Maja´s som stod på schemat.
En hel lada ombyggd till inredningsbutik och café.
Fanns mycket man ville ha där!
Det här fina tvåvåningskakfatet köpte jag på Maja´s i Rengsjö.



Sedan blev det fika: värsta räkmackan!


Nu är man hemma och har resten av semestern framför sej!
Kram L





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0