Skidåkning!

I går var det dags för 6-Skidan i Kungsgården. Det är en skidtävling för barn upp till 13 (tror jag) år. Och igår var båda mina barn med och åkte. Förra veckan var det i Högbo och då var det bara dotra som åkte. Och då trodde jag faktiskt inte att hon skulle vilja fortsätta för det gick inte så bra och hon var så ledsen över det. Men det drog hon ett streck över och sa att hon ville åka den här veckan också!

Och igår var båda nöjda och glada efteråt!

Dom tyckte själv att det gått bra, fast dom var långt ifrån vinnartiden. Och det blir jag så enormt stolt över! Mina barn är inga tävlingsmänniskor. Men dom kämpar och har roligt. Och vår son har riktigt förvånat oss. Från en som tyckt det varit jobbigt att ens behöva titta på skidorna, till att verkligen kämpa och stolt tala om att han åkt om flera stycken!

Varken jag eller T är några sportisar. Och vi kan inte så mycket om skidor osv. Men barnen får ett fantastiskt stöd från JSK! Både med träning,peppning,vallning och utlåning av pjäxor och skidor!

Nästa vecka ska jag komma ihåg kameran och ta några bilder på mina skidåkare!

Kram L



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0