Ordning och reda på maten!

Har nog varit enormt slarvig ett tag med maten!

Ingen struktur alls på det hela. Har öppnat kyl/frys och utgått från det sedan jul ungefär. Har vi inte kommit på något så har det blivit snabbmat... Nu är jag så himla trött på det här, så nu blir det ordning och reda igen.

Igår skrev jag ner alla maträtter jag kom på med hjälp av resten av familjen. Jag klippte ut dom som lotter och la i två burkar. En för vardagar och en för helger. Sen lottade vi helt enkelt vad vi ska äta den här veckan. Så får jag åka och handla efter det. Och alla vet vad som gäller.

Bra där!!

Och framför allt blir det billigare med planerade inköp.


KRam L



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0