Country festival

Igår var hela familjen till Furuvik, Country festivalen.
Började enormt bra. Packade in allt i bilen, jag frågade till och med Tomas om han hade plånkan med...
När vi nästan är framme får jag plötsligt en insinkt att min handväska inte är med. Mycket riktigt den är INTE med.
Men jag ringer A-K från Tomas telefon och frågar lite snällt om dom kan hämta den innan dom åker in. (A-K och Henrik skulle vi träffa där inne senare) Jodå det skulle dom fixa.
Tur att Tomas hade sin plånbok med... Och han mobbar mej för att jag glömde min :)
Vi blev ganska förvånade att det var så lite folk i parken.
Vi hade sagt åt barnen att det inte skulle bli så mycket karusellåkande. Men vi köpte iallafall ett varsit åkband till dom, mest ekonomiskt så. Så krångligt att strula med åkkuponger och diskutera vilken karusell dom ska få åka osv.. Det var i stort sett NOLL kö till alla karuseller. Och dom åkte det mesta fler gånger om. Med tanke på Lisebergs köer på en timme, så var det här rena rama paradiset!
Sedan trodde vi att nöjesfältet stängde 19. Ja det stod så på en skylt.
Så när A-K och H kom sa vi att det var slutåkt.
Vi gick in i djurparken och letade på ett ställe där man kunde sitta och äta.
Vi dukade fram vår picknick och satt bra länge och käkade.
Men barnen hörde ju att karusellerna gick fortfarande...
Vi gick sedan tillbaks för ett toabesök. Och då blev det mer karusellåkande.
Vi strosade omkring och A-K lyckades naturligtvis vinna en Jätte-Marabou!
Jag som försökt fler gånger....Och hon vann på en gång. :)
Vi väntade på kvällens höjdpunkt Jill Johnson.
Strosade runt i marknadsstånden, som tyvärr var alldeles för få!
Men T och H lyckades iallafall köpa ett varsit par boots.
En par hattar och keps inhandlades också.
Jill Johnson Music Row2 06
Jag tycker Jill är en fantastisk sångerska.. Hon är snygg och har en jävla härlig utstrålning när hon står på scen.


Kidsen åkte karuseller som aldrig förr. Evelina träffade även på sin bästis och fick ännu roligare.
22:30 var det dags för Jill, jävlar vilken röst hon har.
Hon spelade ca en timme, sen blev det hemfärd. Full värme i bilen! Rena rama höstkylan ute...
Kidsen snarkade ikapp i baksätet. Tror dom var helnöjda!
Sen var det underbart skönt att krypa ner i sängen, ja efter att jag mer eller mindre höll på att bryta benen av T för att få av hans boots :D
Ganska trött och mör efter en heldag. Sen hade jag precis slumrat till när T:s tele ringer. Och sen är man ju klarvaken! Förstår inte varför folk ska ringa mitt i natten!? Om inge vettigt alls!!
Idag tog vi oss en rejäl sovmorgon och bara låg och mös länge i sängen. Barnen kokade kaffe (fick göra om det sen, men jag blir så glad när dom gör såna saker).
En perfekt dag igår och en bra start på denna dag!
Jag glömde ju även kameran och telen ficka jag ju inte förrän sent på kvällen. Så det blev inga egna bilder från gårdagen :)


Kram L


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0