Vilket uppvaknande!

Hade ställt klockan på 6 i morse för jag skulle börja jobba kl 7. Jag hade snoozat nån gång när jag hör att larmet börjar yla. Shit!!

Jag flyger ur sängen och (medveten om att någon på Securitas sitter framför en skärm och tittar på det som utspelas i huset/garaget) tar morgonrocken som på någotvis hamnar där den ska. Jag rusar ner för trappan och larmar av det olidliga ljudet och svarar i telefonen.
-Ja hej det var **** från securitas, vi har ett larm från erat garage. Jag tror det är en råtta. Har du en kod till mej?
-Vänta sa jag med andan i halsen och en röst som inte har pratat än för dagen. Jag är nyvaken....få se här.... ja just ja.....
Fan det är inte lätt att rabbla en kod när man är nyvaken. Men den kom till slut.

Sen, iförd plommonlila morgonrock och gummistövlar travade jag ut i garaget och kollade läget. Det prasslade lite i hörnet... Så nu blir det råttfällor i garaget. Vill ju inte vakna så här i onödan!


Vart bor du lilla råtta....

// L


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0