Fajitas - Varför har vi inte ätit det förut??

I går kväll när jag jobabt klart kända jag att jag inte orkade med någon bugg. Jag som var så taggad tidigare på dan. Så istället kom jag på att jag skulle prova att göra fajitas. Har ätit det en gång, men det var ett tag sen. Jag skickade gubben att handla. Det var ju jättenkelt att göra också.

Vi valde fläskfilé. Men det går bra med kyckling el biff också.

Gul,grön och röd parika.

Lök .

Och en påse Fajitasmix.

Man strimlar allt och steker det. Tillsätter kryddan. Sedan serverar man det så man lägger röran i tortillabröd. Har på lite salsa och vitlökscremefraiche.Rullar ihop och äter.

Naturligtvis drack vi lite rödvin till. Receptet var för 4 pers, men pannan var tom när vi ätit klart. Och våra barn hade inte ätit så mycket. T gillade det verkligen och jag var också nöjd =)

Det blir fler gånger!!

Adios Amigos!! //L



Kommentarer
Linda

Ja visst är det gott och framförallt enkelt!!

2010-10-23 @ 20:02:21
URL: http://lindapalandet.blogspot.com
Mathilda

I know! Det är supergott:)

Testa med kyckling nästa gång. Stek kycklingen och blanda med river cheddar eller annan god ost, majs, creme fraiche, salsa och fajitakrydda. Jag brukar ha paprika och purjolök också. Blanda ihop till en röra. Sen rulla ihop i tortillabröd, lägg i en ungsform, strö på ost och skjuts in i ugnen:D SUper got med en klick kall creme fraiche och en sallad!

2010-10-27 @ 22:17:10
Anonym

Åh det lät ju supergott! Får testa det nästa gång :) // L

2010-10-28 @ 15:34:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0