Julpanik

Nu börjar det... Stressen inför julen kommer smygandes. Dom flesta julklappar är inhandlade. Så det är skönt.
I morse låg jag vaken en halvtimme innan klockan ringde och planerade vad som ska göras innan julafton. Skönt skulle det vara att bara slappa på julaftonsmorgon. Men det kommer inte att ske. Allt ska vara tipptopp, så jag kommer att dona hela morgonen fast jag förbereder det mesta innan.

Jag håller på och städar och pysslar varenda dag nu för att det ska vara fint till jul.

Nu ska jag bara invänta lite mer pengar innan julshoppingen kan avslutas. Mat i drivor och några små julklappar till bara. Och nästa vecka jobbar jag varenda dag, så det får bli kvällshandling och trängas med alla andra.

Jag tänker ju vartenda år att jag verkligen ska vara ute i god tid... Men samtidigt är det inte så kul att handla julklappar i september. Lite julkänsla vill jag ha iaf.

Idag ska jag städa lite till och köpa julkort och frimärken och posta dom.





Det kommer bli en julafton fast jag inte hunnit koka knäck och bakat pepparkakor i år.

Puss & Kram L



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0