Jul, jul och åter jul

Den börjar närma sej. Julen alltså.
Jag har börjat pyntningen så smått här hemma. Men det finns inte samma energi som förr om åren. Men det hinns nog med att få fram allt innan jul. Mina barn tycker ju om att hjälpa till med det.

  • Julklappar...Jag och T var till Valbo idag och inhandlade lite . Allt är inte klart än, men vi är en god bit på väg iallafall.

  • Julafton... Firar vi hemma i år. De som vill vara med oss får komma hit :)

  • Vit jul... Tycks inte vara några problem i år.

  • Julskinkan är "egenuppfödd" för andra året i rad.

  • Julkalendern... Vet inte riktigt vad jag tycker än...

  • Glögg och pepparkakor...Har redan provsmakat!

  • Lucia... Marknad på skolan med luciatåg. Sonen ska vara tomte och dottern stjärngosse!?

  • Tomtegröt... Självklart! Ibland fusk-korvar och ibland hemkokad med en skvätt grädde.

  • Julgran...Letas på i skogen och kläs dan före julafton.

  • Jultomten....Jag har varit snäll!!

  • Jul-lov...Önskar att jag också hade det.

  • Nyår...Har inga planer än.





                                        // L





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0